Tuesday, January 3, 2012

Breakfast


After the new year euphoria I realized I only had one week of winter break left. While planning my last week I couldn't leave out a day including two of my favorite activities: Having a nice brakfast and going to a cultural exhibition.

Yesterday I crossed out this activities from my list by having breakfast at one of my favorite spots called Carolo, a restaurant located in Polanco which is a branch of the classic one located in Bosques de las Lomas. Breakfast was delightful as always, if you have the chance to visit it don't hesitate on trying the hot chocolae with sweet bread and the eggs benedict.

Afterwards I went to visit the Soumaya museum which is nextdoor. This museum hosts the second largest collection of Rodin's sculptures and features works from many famous artists such as Salvador Dalí, Renoir, Cézanne among others. I hope you're making the most out of winter break as well.

Alejandro




Después de la euforia de año nuevo, me di cuenta de que sólo me queda una semana más de vacaciones. Al planear estos últimos días no pude dejar fuera dos de mis actividades favoritas: Disfrutar de un buen desayuno y de una exposición cultural.

Ayer taché dos de estas actividades de mi lista desayunando en uno de mis lugares favoritos, el Carolo. El Carolo es un restaurante localizado en Polanco dentro de Plaza Carso, es una sucursal del clásico de Bosques de las Lomas. El desayuno estuvo excelente, si lo visitan no se pierdan el pan dulce con chocolate caliente y los huevos benedictinos.

Después visité el museo Soumaya. El museo es casa de la segunda colección de esculturas de Rodin mas grande del mundo y alberga obras de artistas mundialmente reconocidos como Salvador Dalí, Renoir, Cézanne entre otros. Espero que le estén sacando mucho jugo a sus últimos días de vacaciones.

Alejandro


15 comments:

  1. goood post! love the build! :)
    http://royal-mym-rizos.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Have a great beggining!!!Followed you!Follow me too!Good luck.Billy Hazel

    ReplyDelete
  3. That breakfast look delicious :) yummy

    ReplyDelete
  4. What a beautiful breakfast.
    Following.

    NRC♥

    ReplyDelete
  5. Happy new year! good luck with the new blog!

    ReplyDelete
  6. funky grub

    www.pinstripeprince.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. Un recorrido fantástico,
    con un desayuno muy suculento, que buena pinta!
    me pasaré a menudo para ojear todas tus novedades, te sigo.

    Feliz entrada de año!


    Saludos


    http://www.thetrendysurfer.com/

    ReplyDelete
  8. Wow, you're so lucky to have all of these things around you. I love how Carolo looks!

    Wida
    Missing Amsie Blog

    ReplyDelete
  9. que increibles fotografias ale!
    mi blog es nuevo tambien! espero y te agrade!
    mucha suerte este año!

    besos

    http://rockattitude01.blogspot.com/

    ReplyDelete
  10. oh my, awesome place!
    i wish i could go there someday :)

    thank you for watching my blog!

    | www.tomunhomme.com

    ReplyDelete
  11. Que bonito lugar, hermosas fotografías :)

    Te sigo!

    ReplyDelete
  12. TAMBIEN ME ENCANTA ESE RESTAURANTE! a cabo de ir hace poco con mi familia! jaja okey creo que tenemos gustos de lugares MUUUUUY parecidos :)!, espero mas recomendaciones de lugares n.n!

    BESOS DESDE MÉXICO!
    http://thefantastico.blogspot.com/

    ReplyDelete
  13. Wow se ve increible! y el desayuno se ve delicioso! También soy mexicana espero pases a visitar mi blog http://naokohikari.blogspot.com/
    Suerte!

    ReplyDelete